In deze policy wensen wij u te informeren over de wijze waarop persoonsgegevens door Ecoterm verzamelt en verwerkt worden. Onze policy is volledig in lijn met de nieuwe Europese GDPR wetgeving rond de verwerking en bescherming van persoonsgegevens.
Voor verdere vragen over ons privacy beleid kan u terecht bij de zaakvoerder van ECOTERM BVBA via ons contactformulier.
Onder persoonsgegevens wordt verstaan, alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare persoon. Voor onze bedrijfsactiviteiten verzamelen we persoonsgegevens van klanten, leveranciers en andere derden. In het bijzonder verzamelen we administratieve gegevens en contactgegevens. hiermee kunnen wij u contacteren of zaken met u doen. Deze persoonsgegevens kunnen contactgegevens zijn, zoals o.a. naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres.
Uw persoonsgegevens kunnen op verschillende manieren worden verzameld, onder andere:
Wij kunnen uw persoonsgegevens rechtstreeks van u verkrijgen of via derde partijen. In dat laatste geval, vragen we deze derde partijen om te bevestigen dat de informatie rechtmatig werd verkregen en dat wij het recht hebben om de verkregen data van hen te gebruiken.
We gebruiken en verwerken uw persoonsgegevens voor onder meer volgende doeleinden:
Wij kunnen uw persoonsgegevens gebruiken:
Wij delen uw persoonsgegevens niet met derden, tenzij wij daarvoor uw voorafgaande toestemming hebben ontvangen; wij hiertoe verplicht worden in het kader van een regelgeving of juridische procedure; of wanneer wij hiertoe verzocht worden door wetgevende of gerechtelijke instanties. In het uitzonderlijke geval dat de ECOTERM BVBA persoonsgegevens doorgeeft aan organisaties of bedrijven waar het mee samenwerkt, dan wordt hiervoor uw expliciete voorafgaande toestemming gevraagd ("opt-in"). Deze toestemming kan op elk moment worden ingetrokken, door het invullen van ons contactformulier.
Uw persoonsgegevens worden bewaard en gebruikt:
Uw gegevens worden als strikt vertrouwelijk beschouwd. ECOTERM BVBA heeft veiligheidsmaatregelen ontwikkeld die aangepast zijn op technisch en organisatorisch vlak, om de vernietiging, het verlies, de vervalsing, de wijziging, de niet- toegestane toegang of de kennisgeving per vergissing aan derden van persoonsgegevens te vermijden alsook elke andere niet toegestane verwerking van deze gegevens
U heeft steeds het recht om:
Om de bovenvermelde rechten uit te oefenen, of bij verdere vragen of klachten over de verwerking van uw persoonsgegevens, kan u steeds contact opnemen met ons:
Om elke ongeoorloofde bekendmaking of verwerking van uw persoonsgegevens te vermijden, verzoeken wij u om bij uw aanvraag eveneens een bewijs van uw identiteit toe te voegen, bij voorkeur een kopie van de voorzijde van uw identiteitskaart. We raden u sterk aan om daarbij uw pasfoto onzichtbaar te maken en te vermelden dat het om een kopie gaat. U heeft ook het recht om klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit. Wij behouden ons het recht voor om onze privacy policy op regelmatige basis aan te passen. Daarom adviseren wij u om deze policy periodiek opnieuw te bekijken.
De klant beschikt over het recht om een klacht in te dienen bij de Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer (Drukpersstraat 35 te B-1000 Brussel) - commission@privacycommission.be
Datum laatste wijziging: 18 juni 2018